6. Beheerder

[ Ga terug naar de inhoudsopgave ]

Deze pagina bevat de volgende deelparagrafen. Klik op de paragraaf om daar naartoe te springen.

6.1 Berichten
6.2 Gebruikers
6.3 Mailwachtrij
6.4 Mailteksten
6.5 Login Fouten
6.6 Logboek Categorieen
6.7 Diensten
6.8 (Vacature) Categorieen
6.9 Steunpunten

Inleiding

In dit hoofdstuk worden de pagina's en functionaliteiten besproken die horen bij de rol van Beheerder.

Op een JV (VWC) website heeft een gebruiker met een rol Beheerder een eigen pagina met functionaliteiten. Per website kunnen er verschillen bestaan, dit is afhankelijk van de wens van de Vrijwilligerscentrale. Er kunnen in onderstaande lijst dus verschillen bestaan met de website waarmee je werkt, ook kunnen verschillende onderdelen anders genoemd zijn. Waar er in verschillende websites andere namen genoemd worden, staan in de handleiding alle benamingen voor die functie.

Doel van dit hoofdstuk is om alle overzichten en detailschermen te benoemen zodat je bekend raakt met de verschillende pagina’s die de website heeft.

Op de pagina Beheerder kun je de volgende subpagina’s vinden:

  • Berichten
  • Gebruikers
  • Mailwachtrij
  • Mailteksten
  • Login Fouten
  • Logboek Categorieen
  • Diensten
  • (Vacature) Categorieen
  • Steunpunten
  • Handleiding  

Bij sommige subpagina’s komen naast de knop cijfers in een rood vakje te staan wanneer er nieuwe acties op de website gebeurd zijn. Zo kun je bij bijvoorbeeld Berichten zien dat er bijvoorbeeld een bericht via het contactformulier op de website is ingezonden.


6.1 Berichten


Het Bericht Overzicht is hetzelfde als beschreven in hoofdstuk 3, paragraaf 3.2.


6.2 Gebruikers


Het beheren van gebruikers is uitgelegd in de JV Website handleiding, hoofdstuk 6.


6.3 Mailwachtrij


Via de knop Mailwachtrij heeft de beheerder toegang tot het Mailwachtrij Overzicht. Op deze pagina kan de beheerder alle e-mails die automatisch door de website naar gebruikers (Vrijwilligers, VrijwilligerCoordinatoren, etc.) terugvinden. Als een gebruiker onverhoeds een mail niet ontvangen heeft kan de beheerder in dit overzicht terugvinden of de mail niet gestuurd is of dat bijvoorbeeld de e-mail naar een verkeerd adres gestuurd is. Zie de afbeelding hieronder voor een voorbeeld van een Mailwachtrij Overzicht.

Om privacyredenen zijn de gegevens onleesbaar gemaakt.

5.3.png



6.4 Mailteksten


Via de knop Mailteksten heeft de beheerder toegang tot het Mailteksten Overzicht. Op deze pagina kan de beheerder alle basisteksten van de geautomatiseerde e-mails die door de website verstuurd worden inzien en indien noodzakelijk aanpassen.

Schermafbeelding 2017-11-23 om 17.02.16.png



De beheerder kan aan de functie en het onderwerp herleiden bij welke actie van een gebruiker welke e-mail verstuurd wordt.

Let op: Een beheerder dient extreem zorgvuldig met de (geautomatiseerde) mailteksten om te gaan. De gegevens tussen [blokhaken] kunnen absoluut niet worden aangepast. Dit zou ervoor kunnen zorgen dat e-mails niet de juiste informatie meer bevatten!


6.5 Login Fouten


Op de pagina Login Fouten kan een beheerder inzien bij welke gebruikers er problemen zijn met inloggen. De beheerder heeft een overzicht waarop alle foute inlogpogingen worden weergegeven. Van de foute inlogpogingen worden de gegevens getoond waarmee geprobeerd is in te loggen, evenals de datum/tijd en de browser waarmee de gebruiker geprobeerd heeft in te loggen.

Let op: De beheerder dient zorgvuldig met dit overzicht om te gaan.


6.6 Logboek Categorieen


Op de pagina Logboek Categorieen wordt een overzicht gegeven van welke categorieën er actief zijn in het logboek. Voorbeelden van deze categorieën zijn: Telefoongesprek, E-mail, Gesprek, Afspraak, Bemiddeling, etc. De beheerder kan hier, indien noodzakelijk, categorieën toevoegen, bewerken en verwijderen.

Voor informatie over de algemene werking van het logboek, zie hoofdstuk 7, Het Logboek van deze handleiding.


6.7 Diensten


Bij sommige VWC websites is er een pagina Diensten. Op deze pagina vindt de beheerder de actieve Diensten in de website. Diensten zijn bijvoorbeeld: Vrijwilligerssteunpunt, Mantelzorgdienst, Burenhulpdienst, Formulierenbrigade, etc. Deze diensten zijn bedoeld om vrijwilligers en particulieren in te delen. Zo kan een vrijwilliger bijvoorbeeld beschikbaar zijn voor het Vrijwilligerssteunpunt, maar niet bij de Mantelzorgdienst. Het ligt aan de Vrijwilligerscentrale hoe hiermee omgegaan wordt.


6.8 (Vacature) Categorieen


De pagina (Vacature) Categorieën geeft een overzicht van de actieve categorieën voor vrijwilligersvacatures in de VWC website. Voorbeelden van deze categorieën zijn bijvoorbeeld: Klussen, Cultuur, Evenementen, Onderwijs, Horeca, etc. Deze categorieën worden gebruikt om de vrijwilligersvacatures van organisaties in te delen. Ook kan een vrijwilliger aangeven in welke categorieën hij/zij geïnteresseerd is. 


6.9 Steunpunten


Op de pagina Steunpunten vindt de beheerder een overzicht van alle Steunpunten in de VWC website. Meestal wordt met een Steunpunt bedoeld: een locatie van de Vrijwilligerscentrale. Zo kunnen er van dezelfde Vrijwilligerscentrale verschillende locaties zijn. Op de detailpagina's van de Steunpunten kan een beheerder de gegevens van het Steunpunt wijzigen. Verder kan een beheerder ook het onderschrift van het steunpunt bewerken. Dit onderschrift wordt in alle mailtjes geplaatst.

Let op: de informatie in het onderschrift die in [blokhaken] geplaatst is, dient onveranderd te blijven.